Halloweenactiviteit

Versierde tuinen en tieners gezocht!

Beste buurtbewoners,

Op zaterdag 26 oktober staat onze halloweenactiviteit op het programma. Het is een avondprogramma van ongeveer 19.00-21.00 uur, waarbij kinderleden door de straten binnen de buurtvereniging trekken voor een griezel trick-or-treat tocht.

Om dit tot een succes te brengen, willen we graag vooraf inventariseren of er animo voor is om:
– Mee te doen als trick or treat adres? Dit kan simpel zijn van de kinderen iets lekkers laten pakken tot het volledig opzetten van een spookhuis (en alles daartussen).
– Voor de kinderen, mee te doen als deelnemer?

De adressen die mee doen zijn die avond te herkennen aan een pompoentekening, welke voor het raam gehangen wordt. De pompoentekening kent varianten, waardoor kenbaar is waar bijvoorbeeld aangebeld kan worden of hoe eng de aankleding en het effect is.

Wanneer er tuinen, speciaal voor de buurtactiviteit zijn aangekleed, hebben we natuurlijk ook mensen nodig, die lopen. Wij zijn met name geïnteresseerd of er ook tieners binnen de buurtvereniging langs de huizen willen lopen en komen griezelen op ’t pleintje, zodat wij weten hoe griezelig de effecten en activiteiten mogen worden. Een introducé en andere buurtkinderen zijn welkom om ook mee te doen.

Er is geen eigen bijdrage voor deze activiteit, behoudens de aankleding in de eigen tuin. Ben je iets spectaculairs van plan, dan is er een (beperkt) budget vanuit de buurtvereniging beschikbaar. De buurtvereniging zorgt voor aankleding en activiteiten op ’t Pleintje.

Wil je interesse vanuit een kind of tiener kenbaar maken? Of wil je meehelpen door jouw tuin te versieren? Mail dan naar bvdekerkakkers.nl@hotmail.com graag uiterlijk 15 september.
De mogelijkheid tot inschrijving om mee te lopen volgt in oktober.

Tot griezels!

Inschrijven Walking Tapas

Beste buurtbewoners,

Eerder hebben jullie het eerste bericht ontvangen betreffende de verrassingsactiviteit van dit jaar; Walking Tapas! Een bericht met als doel het enthousiasme te peilen. En dat is er, ook bij jullie!

Vanuit de vorige mailing: ‘Altijd al eens nieuwsgierig geweest naar hoe dat ene huis verbouwd is? Of wil je juist vol trots laten zien hoe jullie huis verbouwd en ingericht is?’ Of wil je samenzijn en contacten in de buurt opdoen en onderhouden? ‘In kleine groepjes leggen we een route af naar diverse adressen binnen de buurtvereniging. Op elk adres is er dan gezellig een klein gerechtje te eten en drinken. De koks zijn jullie buurtgenoten.’

Datum: Zondag 15 september 2024
Tijd: Starttijd 15.30 uur. Afhankelijk van het aantal adressen zal de activiteit tot in de avond lopen.
Verzamelplaats: ’t Pleintje (speeltuintje)

Om alles goed te laten verlopen, zijn er enkele spelregels opgesteld:

– De eigen bijdrage voor het onderdeel ‘lopen’ is 5 euro. Voor het onderdeel ‘koken’ ontvang je een vast budget per ‘loper’. Het budget voor de koks wordt na 1 september vastgesteld omdat dit afhankelijk is van het aantal ‘lopers’.
– De kinderen, uit deelnemende gezinnen, krijgen een andere invulling van deze activiteit en zullen gezamenlijk, onder begeleiding poffertjes eten. Deelnemende kinderen betalen geen eigen bijdrage.

– Afhankelijk van het aantal personen die zich aanmelden worden er meerdere groepjes met lopers gemaakt.
– Op het adres waar gekookt wordt, dient de gehele tijd iemand aanwezig te zijn om de diverse groepjes lopers te ontvangen. Wil je zowel lopen, als koken, zorg dan voor afwisseling of laat iemand anders de hapjes serveren.
– De groepen verblijven 40 minuten op een adres, om vervolgens een ander huis te bezoeken. Verdere details hierover volgen op 15 september.
– In verband met het inkopen van ingrediënten, gaan wij uit van aanmelden = betalen = meedoen.

Je kunt jezelf/jouw gezin aanmelden door de antwoorden op de volgende meerkeuzevragen te mailen naar bvdekerkakkers.nl@hotmail.com Dit kan tot uiterlijk 1 september aanstaande.
De eigen bijdrage van €5,- voor lopers kun je contant betalen bij Kim, Piet van der Lindenstraat 10A of per bank NL09 RABO 0372 8726 46 t.n.v. Buurtvereniging de Kerkakkers onder vermelding van “walking tapas + familienaam’.

1. Ja, wij doen graag mee op zondag 15 september met de Walking Taps en willen graag:

A) Lopen à ga door naar vraag 2.

B) Koken à ga door naar vraag 4.

C) Beiden à beantwoord onderstaande vragen en lees de “spelregels” goed door.

2) Lopen:

Wij nemen deel met ……. personen, waarvan …… kinderen.

3) Zijn er allergieën / dieetwensen waar de koks rekening mee dienen te houden:

A) Ja, namelijk:…………………………………………………………..

B) Nee.

4) Koken:

Hoe kunnen / mogen wij je bereiken om verdere details af te stemmen?

(denk bijvoorbeeld aan het voorkomen van dubbele gerechten en communicatie rondom dieetwensen).

A) Per mail.

Dit is mijn e-mailadres:……………………………………………………

B) Telefonisch.

Op dit telefoonnummer ben ik te bereiken:…………………………………………………

We zien jullie 15 september!

NB: Deze mail komt eenmalig gelijktijdig per mail en per nieuwsbrief uit op de website door het korte inschrijftermijn.

Fietstocht met BBQ

Beste buurtbewoners,

Op zaterdag 29 juni 2024 staat onze jaarlijkse fietstocht en aansluitend eten met borrel gepland. Er zijn twee verschillende routes gemaakt door Willem vd Broek:
Korte route van 23 km. Deze tocht gaat door de mooie bossen en omgeving binnen de gemeente Eersel.
Lange route van 47 km. Deze tocht gaat onder door de bossen van gemeente Eersel, en de Buik- en Oirschotse heide.

Ook mensen die geen e-bike hebben kunnen gewoon meedoen, er wordt rekening gehouden met iedereen. Beide tochten zijn, eventueel naar behoefte, gemakkelijk in te korten. Onderweg zijn er voldoende horecagelegenheden voor een sanitaire stop.

Beide tochten treffen elkaar één keer. De gezamenlijke stop is bij een boerderij met speeltuin en een binnen- en buitenterras, waar de kinderen ook een tijdje kunnen blijven spelen. Bij de eerste stop voorziet de buurtvereniging in koffie/thee en lekkers. Overige consumpties bij stops zijn voor eigen rekening. Voor de lunchstop graag zelf een lunchpakketje en eventueel kleedje meenemen.

Op een nog nader te bepalen moment is er een pubquiz.

Het programma is als volgt:
10.30 uur – Verzamelen op ’t Pleintje, bekendmaking groepen voor de fietstocht.

10.45 uur – Vertrek 1e groep.

Ca. 15.30/16.00 uur – terugkomst op het Pleintje, gelegenheid om de fietsen thuis weg te zetten en jezelf eventueel op te frissen.

16.30 uur Gezamenlijk klaarzetten van spullen voor de avond.

17.30 uur – BBQ met aansluitend borrelen. We zorgen voor voldoende (sta)tafels en stoelen.

Ca. 23.00 uur – Eindtijd, waarbij gezamenlijk wordt opgeruimd.

Eigen bijdrage voor het eten en de borrel :

  • Kinderen tot en met 3 jaar gratis
  • Kinderen tot en met 12 jaar € 5,-
  • Kinderen van 13 jaar en ouder, en volwassenen €10,-

Deelname aan de fietstocht is gratis.

De eigen bijdrage graag vooraf overmaken op NL09 RABO 0372 8726 46 t.n.v. Buurtvereniging de Kerkakkers o.v.v. familienaam + BBQ 2024
Contant betalen kan bij penningmeester Kim Veenman, Piet van der Lindenstraat 10A (in dat geval ook uiterlijk vrijdag 21 juni a.s.)

AANMELDEN KAN TOT UITERLIJK VRIJDAG 21 JUNI !! Aanmelden graag per mail bvdekerkakkers.nl@hotmail.com of beantwoord de nieuwsbrief/mail voorzien van de volgende aanmeldinformatie:
– Aantal personen fietstocht + meedoen met korte/lange tocht
– Aantal personen BBQ 4 tm 12 jaar en 13 jaar en ouder

Tot 29 juni!
Groeten Theo, Kim, Anneke, Neeltje, Joyce M, Joyce S

Nieuwsbrief

In deze nieuwsbrief: Nieuwe papierlader, terugkoppeling rondvraag jaarvergadering en vragen we naar ideeën voor ons jubileumjaar in 2025.

Nieuwe papierlader

Wij zijn op zoek naar één vaste papierlader. Je wordt ingedeeld in een groep, waarmee je vier keer per jaar het oud papier ophaalt voor de buurtvereniging. Indien jouw groep aan de beurt is, verzamel je de tweede dinsdag van de maand om 17.45 uur. Normaal gezien ben je rond 19.30 uur klaar. Je krijgt instructies vooraf, en tekent bij de eerste keer veiligheidsvoorschriften.
Heb je vragen of wil jij jezelf aanmelden? Neem dan contact op met Theo Bruurs via bvdekerkakkers.nl@hotmail.com

Terugkoppeling rondvraag jaarvergadering

Van een aantal vragen, tijdens de rondvraag van de jaarvergadering, is het bestuur nog een antwoord schuldig. We geven hier graag nog een terugkoppeling over.

  1. Vraag vanuit 2023: Hebben alle nieuwe papierladers veiligheidsinstructies getekend? De firma R. had geen veiligheidsinstructies voor vrijwilligers. Inmiddels zijn deze er wel. De nieuwe veiligheidsinstructies zijn op papier verspreid onder alle de papierladers ter ondertekening.
  2. Vraag om wederom een vlooienmarkt te organiseren. Er is geen opslagruimte voor spullen. Het bestuur vraagt leden om te zoeken naar een opslaglocatie. De mogelijkheid van een kofferbakverkoop wordt voor het verenigingsjaar 2025 onderzocht door het bestuur.
  3. Is het een idee om, tijdens de feestavond, consumptiemuntjes te gebruiken? De meningen van de aanwezige leden waren, tijdens de jaarvergadering, verdeeld. Het bestuur heeft hierover vergaderd. De locatie van D’n Bond is goed bevallen. Ook de kosten zijn meegevallen en blijven binnen budget, waardoor we nu niet genoodzaakt zijn om andere opties te bekijken. Mocht in de toekomst de prijs voor een feestavond weer stijgen, dan kiest het bestuur voor een hogere eigen bijdrage boven een beperkt aantal consumptiemuntjes.
  4. Waar loopt het fout met aanmeldingen via de website? Wim vd Z heeft inmiddels wijzigingen aangebracht op de website. Tevens heeft hij alle mailadressen gecontroleerd aan de hand van de ledenlijst. We blijven de website gebruiken voor het delen van informatie. Aanmeldingen gaan via het mailadres van de buurtvereniging.

Jubileumjaar 2025

In 2025 bestaat onze buurtvereniging 50 jaar! Dit wordt een jaar met extra en wat grotere activiteiten. We willen onze leden vragen voor input van de activiteiten. Heb je ideeën voor activiteiten? Of kun je wat betekenen met jouw band of bedrijf? Mail dit dan naar bvdekerkakkers.nl@hotmail.com

Wij wensen iedereen fijne Paasdagen!

Anneke, Joyce M, Joyce S, Kim, Neeltje en Theo

Paasactiviteit

Waar zijn al die Paaseitjes gebleven?

De Paashaas is vergeten waar hij alle eitjes heeft verstopt. Komen jullie hem helpen zoeken?

Wanneer: Maandag 1 april (2e Paasdag)
Tijd: 10.30 uur
Plaats: ’t Pleintje

Meld je gezellig aan bij: bvdekerkakkers.nl@hotmail.com onder vermelding van naam, adres, hoeveel (klein)kinderen en evt allergie. Er geldt geen eigen bijdrage voor deze activiteit.

Tot dan!

Jaarvergadering met feestavond

Beste buren,

Op vrijdag 19 januari 2024 vindt de jaarvergadering met feestavond plaats bij dorpshuis D´n Bond. Vanaf 20.00 uur ben je daar welkom. Om 20.30 uur starten we met de vergadering in de zaal. De vergadering zal ongeveer een 45 minuten duren, waarna we doorgaan met de feestavond in het café.

De eigen bijdrage voor de feestavond is €7,50 per persoon voor onbeperkt koffie/thee/fris/bier/wijn. Deelname aan de vergadering is gratis. De eigen bijdrage mag worden overgemaakt naar NL09 RABO 0372 8726 46 t.n.v. Buurtvereniging de Kerkakkers. Dit onder vermelding van naam en ‘feestavond 2024’.

Indien de contributie voor 2024 nog niet betaald is, kun je dit ook overmaken naar bovenstaande bankrekening. €35,- voor gezinnen en stellen, €17,50 voor alleenstaanden. LET OP: Er is een prijswijziging in de contributie.

Agenda jaarvergadering:

  1. Opening door de voorzitter
  2. Goedkeuring notulen jaarvergadering 2023. Klik hier
  3. Mededelingen
    – Aan- en afmeldingen leden
    – Geboortes en overlijdens 2023
  4. Activiteitenoverzicht 2023 door de secretaris
  5. Financieel jaarverslag 2023 door de penningmeester
    – Financieel jaarverslag
    – Bevindingen kascommissie Marco Paulussen en Carry Wouters
    – Benoemen nieuw kascommissielid
  6. Bestuursmededelingen
    • Evert Kloppers treedt af
    • Benoeming bestuursleden Joyce Musters, Kim Veenman en Theo Bruurs
  7. Programmaoverzicht activiteiten 2024
  8. Rondvraag
  9. Afsluiting

Inschrijven voor de jaarvergadering en feestavond kan tot uiterlijk dinsdag 16 januari 2024 via de website of beantwoord deze mail.

Tot dan!

    (alle velden verplicht invullen!)


    Activiteitenkalender 2024

    Beste buurtleden,

    De laatste activiteit van 2023 zit er weer op. De data van de activiteiten voor volgend jaar zijn bekend. Noteer deze alvast in jouw agenda! De papieren versie voor op het prikbord of de wc-deur ontvang je volgende week in de brievenbus.

    Wij wensen jullie allen fijne feestdagen en een goed, hoopvol en gelukkig 2024!

    Groeten Anneke, Evert, Theo, Kim, Neeltje, Joyce en Joyce.

    Kerstborrel zondag 17 december 2023

    Beste buurtleden,

    Op zondagmiddag 17 december hebben Jeroen en Daienne van den Akker hun mooie veranda opengesteld voor een gezellige kerstborrel voor alle buurtleden. De foto’s in dit bericht zijn ook echt van hun veranda!

    Het adres is Kerkakkerstraat 23E, maar ga achterom via de inrit van nr. 25, linksaf de tuin van Van den Akker binnen en loop door naar achter in de tuin. Daar is de veranda prachtig in kerstsfeer omgetoverd, en hebben we glühwein, chocomel en soep klaar staan. En er is nog veel meer lekkers om van te genieten tijdens het buurten.

    Inloop vanaf 16.00 uur, en het duurt tot uiterlijk 20.00 uur.
    Degenen die aan het einde nog aanwezig zijn vragen we om samen even mee op te ruimen, zodat we alles weer netjes achterlaten voor Jeroen en Daienne.

    Graag aanmelden of je naar de borrel komt en met hoeveel personen, zodat we ongeveer weten hoeveel boodschappen we moeten halen.

    Vul hiervoor onderstaand contactformulier in op de website, uiterlijk 9-12-2023. Latere aanmelding alleen in overleg.

    We hebben er al zin in, tot zondag 17 december!

      (alle velden verplicht invullen!)


      Sinterklaas komt op bezoek bij De Kerkakkers

      Op vrijdag 24 november 2023 komt Sinterklaas met enkele van zijn pieten op bezoek voor alle kinderen en kleinkinderen in de buurt. Kom jij mee dansen en spelen?

      Inloop is vanaf 18.00 uur bij buurtschapshuis D´n Bond. We verwachten Sinterklaas en zijn pieten om 18.30 uur. Samen met onze kinderen dansen en spelen zij tot 19.30 uur. Hierna kunnen we gezamenlijk opruimen en om 20.00 uur is de avond afgelopen. Ranja, koffie en thee zijn op kosten van de buurtvereniging. Overige drankjes zijn voor eigen rekening.

      We willen je vragen om voor elk kind één ingepakt cadeau van maximaal €8,00 te kopen en dit af te geven bij Kim, Piet van der Lindenstraat 10A. Vergeet niet de naam van het kind op het pakje te zetten.

      Inleveren van cadeaus graag uiterlijk op dinsdag 21 november 2023. Het inleveren van een cadeau staat gelijk aan een aanmelding.

      Tot dan!