Alle notulen van de ledenvergaderingen van de laatste zes jaar staan nu op één pagina bij elkaar. Via de home pagina kun je gelijk klikken op de de tekst ‘Notulen ledenvergaderingen’ De laatste (2023) staat er nu ook bij. Het is beveiligd met het bekende wachtwoord. Als je deze niet meer weet, stuur dan een mail naar bvdekerkakkers.nl@hotmail.com! Veel leesplezier!
Reminder jaarvergadering met feestavond
Beste buurtleden,
Op vrijdag 24 februari vindt onze jaarlijkse vergadering met feestavond plaats. We komen bijeen bij zaal San Remo op de dorpstraat. De vergadering start om 20.45 uur met aansluitend de feestavond. Voor de feestavond vragen wij, gezien de stijgende kosten voor deze activiteit, een eigen bijdrage van €5,- per persoon.
Heb jij je nog niet aangemeld? Dit kan via de vorige nieuwsbrief in de mail, of hier op de website. Op de website vind je alle informatie ook nog eens op een rijtje.
Wil jij jezelf liever persoonlijk aanmelden, kan dit bij Anneke of Joyce. Betaal je de eigen bijdrage liever contant, dan kan dit ook bij één van hen aan de deur.
Aanmelden kan tot uiterlijk 15 februari aanstaande.
Wij hopen jullie te zien de 24e !
Wesley, Neeltje, Anneke, Evert en Joyce
Jaarvergadering met feestavond

Beste buren,
Op vrijdag 24 februari 2023 vindt de jaarvergadering met feestavond plaats. Net zoals vorig jaar, vindt dit plaats in Zaal San Remo. Vanaf 20.30 uur ben je daar welkom. Om 20.45 uur starten we met de vergadering. De vergadering zal ongeveer een 45 minuten duren, waarna we doorgaan met de feestavond.
Ivm stijgende kosten voor activiteiten, zijn we helaas genoodzaakt om een kleine bijdrage te vragen voor de feestavond (deelname jaarvergadering is gratis).
Aub eigen bijdrage van €5,- per persoon overmaken naar NL09 RABO 0372 8726 46 t.n.v. Buurtvereniging de Kerkakkers. Dit onder vermelding van naam en ‘feestavond 2023’.
Indien de contributie voor 2023 nog niet betaald is, kun je dit ook overmaken naar bovenstaande bankrekening. €30,- voor gezinnen en stellen, €15,- voor alleenstaanden.
Wij zijn, zoals bekend, op zoek naar versterking voor het bestuur. Bij interesse en vragen, kun je jezelf melden bij één van de bestuursleden. Helaas hebben wij, na onze vorige oproep, nog geen aanmeldingen gehad!
Agenda jaarvergadering:
- Opening door de voorzitter
- Goedkeuring notulen jaarvergadering 2022. Klik hier.
- Mededelingen
– Aan- en afmeldingen leden
– Geboortes en overlijdens 2022 - Activiteitenoverzicht 2022 door de secretaris
- Financieel jaarverslag 2022 door de penningmeester
– Het financieel jaarverslag
– Bevindingen kascommissie Marco Paulussen en Jeroen Snelders
– Benoemen nieuw kascommissielid - Bestuursmededelingen
- Wesley vd Bosch treedt af
- Benoeming evt. nieuwe bestuursleden
- Programmaoverzicht activiteiten 2023
- Rondvraag
- Afsluiting
Inschrijven voor de feestavond uiterlijk 15 februari ivm doorgeven aantal personen bij San Remo; Klik hier.
Bestuursleden gezocht

Beste buurtleden,
Voor het nieuwe verenigingsjaar zijn wij op zoek naar tenminste één nieuw bestuurslid.
Momenteel bestaat het bestuur uit vijf leden; Joyce Snelders (Voorzitter), Anneke Ansems (secretaris), Evert Kloppers (Penningmeester), Wesley vd Bosch (Lid) en Neeltje Lakwijk (Lid). Door het aftreden van Wesley aankomend verenigingsjaar komt er een plaats vrij. Het is zeer wenselijk dat het bestuur uit minimaal vijf, liever meer, leden bestaat.
Het bestuur van de buurtvereniging vergadert gemiddeld 6-7x per jaar. Daarnaast ben je wat tijd kwijt met bijvoorbeeld het organiseren van een activiteit, of delegeren hiervan, of boodschappen doen voor een activiteit. Hoeveel tijd je aan bestuurstaken besteedt is naargelang jouw wensen zijn. Bestuursleden, die lid zijn om mee te organiseren en meerdere taken op zich nemen zijn welkom. Alsmede zijn ook zeker bestuursleden, die meedenken tijdens onze vergaderingen en juist liever een praktische taak op zich nemen, welkom.
Wat levert het je op? Buiten dat je altijd (als eerste) op de hoogte bent van onze leuke activiteiten, onderhoud je veel contacten in onze buurt EN.. Eens per jaar is er een bestuursavond met een hapje en drankje, als dank voor de ingezette tijd en moeite!
Denk jij dat dit iets voor jou is? Vul, via deze link, op de website jouw gegevens in. Dan neemt Joyce contact met je op. Persoonlijk melden bij één van de bestuursleden voor meer info mag ook.
Wij hopen op meerdere aanmeldingen, zodat onze buurtvereniging toekomstbestendig is.
Groetjes Joyce, Anneke, Evert, Wesley, Neeltje
Te weinig aanmeldingen wandeling 15-1-2023
Beste buurtleden,
De uiterste datum om je op te geven voor de Nieuwjaarswandeling is gisteren verstreken. Helaas hebben zich tot dan maar 5 mensen aangemeld voor de wandeling van a.s. zondag 15-1-2023. Dit is te weinig om deze activiteit door te laten gaan.
We vinden het erg jammer dat er zo weinig animo voor deze wandeling is. Tenzij zich VANDAAG nog minimaal 10 personen aanmelden, zullen we de reservering bij ’t Brabants Genot helaas moeten ANNULEREN.
Als we nog wél minimaal 10 personen erbij krijgen, komt er morgen nog een bericht.
Zonder tegenbericht onzerzijds gaat de wandeling dus NIET DOOR.
Nieuwjaarswandeling zondag 15-1-2023

Namens het bestuur wensen wij alle leden van de buurtvereniging een heel gelukkig 2023!
We starten het nieuwe jaar met de Nieuwjaarswandeling op zondag 15 januari.
Het is een kleinere wandeling van 4 km ivm jaargetijde en ruimte voor kleine kinderen.
Start van de wandeling:
- Parkeerplaats ‘t Brabants Genot, Heikantstraat 23, Waalre
- Tijdstip start wandeling: 11 uur
- Duur wandeling circa 1 uur
- Afstand circa 4.1 km
Startpunt en tijdstip voor de mensen die kiezen met de fiets komen:
- Verzamelpunt: ’t pleintje rond 10.30 uur
- Tijdstip aanfietsen: rond 10.35 uur (google maps: 6,2 km a 21 minuten fietsen)
Voor degenen die met de auto komen:
- Verzamelpunt: ’t pleintje rond 10.40 uur
- Tijdsstip aanrijden: rond 10.45 uur (google maps: 6,1 km a 10 minuten rijden)
Na afloop een samenzijn in ’t Brabants Genot om 12.15 a 12.30 uur met soepje en stokbroodje
Klik hier (in je mailbericht) om je aan te melden voor de wandeling op de website. Opgave tot uiterlijk 11 januari, aangezien we dan het definitieve aantal deelnemers moeten doorgeven aan ’t Brabants Genot.
Activiteitenkalender 2023

Beste buurtgenoten, voor het komende jaar hebben we de volgende activiteiten gepland. Binnenkort ontvangen jullie de jaarkalender ook nog uitgeprint in de bus, maar noteer alvast de volgende datums:
Zondag 15 januari – Nieuwjaarswandeling
Vrijdag 24 februari – Jaarvergadering met feestavond
Zondag 9 april – Paasactiviteit
Zondag 14 mei – Boerengolf
Zaterdag 1 juli – Fietstocht met eten
Zondag 17 september – Bowlen
Zondag 22 oktober – Rondje heksenboom
Vrijdag 24 november – Sinterklaas
Zondag 17 december – Kerstborrel
Alvast een heel gelukkig 2023 gewenst namens het bestuur!
PS. je vind deze activiteiten ook altijd via het menu en agenda via de website!
Kerstborrel zondag 18 december 2022
Het jaar nadert zijn einde, tijd voor de kerstborrel van de buurt!
Dit jaar hebben Astrid en Theo Bruurs aangeboden dat we de kerstborrel bij hen thuis mogen vieren. Wij nodigen alle buurtleden daarom uit om gezamenlijk het glas of de chocomelbeker te heffen op het afgelopen jaar en te toosten op het komende jaar.
Aanvang: 15.30 uur
Einde: 20.00 uur
Adres: Theo en Astrid Bruurs, Dorpstraat 59
De buurt zorgt voor glühwein, chocomel, hapjes en heerlijke erwtensoep.
Wij realiseren ons dat op die dag om 16.00 uur ook de finale van het WK voetbal wordt gespeeld, dus de TV zal aan staan zodat we samen naar de wedstrijd kunnen kijken. Hopelijk zorgt het Nederlands elftal ervoor dat het allemaal een oranje glans krijgt.
Het zou fijn zijn als je even laat weten of je erbij bent op 18 december, door middel van een mailtje aan anneke.ansems@gmail-com. Zo weten we ongeveer hoeveel boodschappen we moeten doen.
Tot 18 december!
Reminder post van Sinterklaas

Beste allen,
DRINGEND VERZOEK OM JE BIJ DANIQUE AAN TE MELDEN VOOR DE SINT ACTIVITEIT!
We hebben nl. nog geen enkele aanmelding gehad, en het zou jammer zijn als we de Sint en zijn Pieten moeten afzeggen. Daarom graag UITERLIJK ZATERDAG 19 NOVEMBER per mail aanmelden, mét het verhaaltje over de kinderen, want Sinterklaas wil zich wel kunnen voorbereiden. Mailen kan naar d.vanhulst@outlook.com. Cadeau’s kunnen nog steeds tot 23 november worden ingeleverd (bedrag is aangepast). Hieronder nog een keertje het originele bericht.
Op vrijdag 25 november komt Sinterklaas weer in D’n Bond. De ontvangst met wat lekkers start om 17.30 uur. Sinterklaas komt om 18.00 uur.
Graag willen we je vragen om een ingepakt cadeautje van maximaal 5-10 euro af te geven bij Danique van Hulst, Witherenstraat 6. Vergeet niet de naam van het kind op het cadeautje te zetten!
Wij willen u bij deze ook vragen om een verhaaltje te maken van de aanwezige kinderen zodat wij hier op in kunnen spelen tijdens het bezoek. Dit kan samen met het cadeau ingeleverd worden, of per mail naar Danique van Hulst te worden gestuurd.
Denk hierbij aan: Naam, leeftijd, school, hobby’s, slechte en/of goede eigenschappen.
Mochten de kinderen in groepen bij de Sint komen kunt u iets leuks door sturen over de groep zoals de namen en wat eigenschappen.
Ook zou het leuk zijn om wat kleine dingen door te sturen over de aanwezige volwassenen zodat wij daar op terug kunnen vallen als de kinderen om wat voor reden dan ook de aandacht er niet bij kunnen/willen houden.
Inleveren cadeau(s) en verhaaltje uiterlijk op 23 november bij Danique. Verhaaltjes per mail, graag met duidelijke vermelding van familienaam en naam kind(eren) aan d.vanhulst@outlook.com.
Leuk als jullie komen!
Groetjes Sint en Piet
Post van Sinterklaas

Beste allen,
Op vrijdag 25 november komt Sinterklaas weer in de Bond. De ontvangst met wat lekkers start om 17.30 uur. Sinterklaas komt om 18.00 uur.
Graag willen we je vragen om een ingepakt cadeautje van maximaal 5 euro af te geven bij Danique van Hulst, Witherenstraat 6. Vergeet niet de naam van het kind op het cadeautje te zetten!
Wij willen u bij deze ook vragen om een verhaaltje te maken van de aanwezige kinderen zodat wij hier op in kunnen spelen tijdens het bezoek. Dit kan samen met het cadeau ingeleverd worden, of per mail naar Danique van Hulst te worden gestuurd.
Denk hierbij aan: Naam, leeftijd, school, hobby’s, slechte en/of goede eigenschappen.
Mochten de kinderen in groepen bij de Sint komen kunt u iets leuks door sturen over de groep zoals de namen en wat eigenschappen.
Ook zou het leuk zijn om wat kleine dingen door te sturen over de aanwezige volwassenen zodat wij daar op terug kunnen vallen als de kinderen om wat voor reden dan ook de aandacht er niet bij kunnen/willen houden.
Inleveren cadeau(s) en verhaaltje uiterlijk op 23 november bij Danique. Verhaaltjes per mail, graag met duidelijke vermelding van familienaam en naam kind(eren) aan d.vanhulst@outlook.com.
Leuk als jullie komen!
Groetjes Sint en Piet